27 januari 2012

Rensning i garnkorgen


Jag har rensat i mina garngömmor,och nu ska högen med restgarner minska. I somras stickade jag en "sittorm" att ha som dyna på en av stolarna på balkongen. Att bara sticka en rak slamsa i tre meter var inte så roligt, så jag kom mig aldrig för att göra en till den andra stolen, men nu är jag igång igen! Det är verkligen ett perfekt sätt att bli av med restgarner. De bara slukas. 



Ett annat projekt, som jag faktist har hållit på med ett tag nu, är en filt i mormorsrutor. Jag älskar att sticka med stickor nr 2,5 och 3 så rutorna virkas i ganska tunna garner. Tanken är att rutorna ska vara färgglada och sedan omgärdas av en naturvit eller ljusgrå bård, men bårdens färg har jag nog ett tag att fundera på. Antagligen några år eller så. Har bara virkat 49 rutor hittills, men jag satsar på att ha 216 stycken till slut.

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Härliga färger på båda bilderna. Som vore det kakfat med sju sorters kakor. Man vill ha allt, smaka och klappa!