10 februari 2012

Fler rutor



Hade ju en rensning bland mina garner häromdagen, och då hittade jag även en del ofärdiga projekt, bland annat dessa rutor. Jag påbörjade arbetet för ett par somrar sedan. Tanken var att det skulle bli en filt till mig själv, men...

I början gick vikandet lätt och allt var roligt, men så kom den där ledan som jag så ofta drabbas av när jag har en virknål i handen. Med andra ord så stoppades rutorna ner i lådan under sängen och jag försökte förtränga att de någonsin funnits. Fram tills häromdagen vill säga. Efter att ha legat i över ett år så har rutorna åter igen fått se dagen ljus. Det kommer att komma tillökning i släkten framåt sommaren, och vad kan då passa bättre än en babyfilt i bomull? Jag hade virkat 47 rutor. Virkar jag bara en ruta till så kommer jag att ha tillräckligt med material för en lagom stor babyfilt. Med ens känns projektet inte lika jobbigt längre. Det är lustigt det där.

1 kommentar:

Maggan sa...

Himmel så fina rutor! Jag gillar verkligen färgerna!! Den blir nog jätteläcker när den är färdig.