02 november 2013

Liten kofta nr 1

För ett drygt år sedan fick jag en kusin. Han var den första bebisen som jag hade haft att sticka till, och jag var överlycklig! Det finns väl inget roligare än att sticka babykläder? De är små och söta, går snabbt att sticka och man kan välja roliga mönster och färger. 


Nu är det snart dags igen. Nästa år kommer det inte bara att komma en, utan två små tillskott i bekantskapskretsen. Såklart var jag tvungen att börja sticka direkt när jag fik höra om detta, och första plagget att bli klart är denna lilla kofta. Eftersom jag inte vet om det är en flicka eller pojke jag stickar till valde jag att sticka i turkost och vitt. Och så piggade jag upp det hela med små gula blomknappar.

Mönster: b19-4 från drops, men med lite modifierat mönster 
Garn: Drops baby merino
Stickor: nr 3
Knappar: Pickles

3 kommentarer:

Anna sa...

Jättesöt och fin! En extra dimension med de gula knapparna.

bondtösen sa...

Tack! Ja, jag gillar verkligen knapparna. Köpte dem egentligen till min gula deco, men de visade sig vara mkt mindre än jag tänkt mig. Passade istället perfekt till babykläder.

Blenda sa...

Supersöt, och så fräscha färger!