23 november 2014

Mitt "idiotprojekt"

Ni har väl inte missat att det startat en ny podd, En podd om slöjd med Karin och Sara? En galen, flamsig och kul podd om diverse slöjdtekniker. Än så länge har det mest handlat om textila tekniker, vilket jag såklart tycker är extra kul!

I det senaste avsnittet, avsnitt 2, pratar Karin och Sara om idiotprojekt. Detta är alltså projekt som av någon anledning är helt orimliga att starta, till exempel för att de är dyra, komplicerade, stora osv. Jag kände igen mig så himla mycket. Vad tänkte jag egentligen när jag började sticka min filt i dominorutor?


Från början tänkte jag att den skulle bli 10*12 rutor stor. När jag väl var klar med det så var den för liten, så det var bara att fortsätta. Nu är målet 15*12 rutor (180 st). Jag har stickat på den i etapper sedan juli 2011. Största och enda anledningen till att jag inte ger upp med den är att jag kommer att minska min stash rejält den dag som den blir klar, och jag har funderat mycket på min stash den senaste tiden. Men mer om det en annan dag och åter till filten. 


Nu är målet att sticka klart filten under denna vinter. Vinterstudion har ju precis dragit igång igen, och då brukar det för min del skapas mycket sticktid. Än har jag dock inte riktigt tagit tag i projektet, så tills dess får filten ligga och pryda en av mina stickhörnor.


1 kommentar:

Anna sa...

Oj, vilket jobb! Men fint blir det.