06 januari 2016

Årets första avmaskade projekt

I höstas stickade jag ett par sockar efter mönstret Snowflake Socks från Interweave. Det är de grå/vita på bilden nedan. 


Jag blev ganska nöjd med dem, men inte helt. För det första stickade jag i Karisma från Drops, som egentligen inte är något sockgarn. Jag har stickat ganska fast, så hållfastheten borde bli okej ändå, men den kan ju aldrig bli lika bra som med ett riktigt sockgarn med lite syntet i. För det andra tyckte jag att mönstret kunde göras ännu snyggare. Jag gillar inte "pilarna" vid sidan om stjärnorna. Därför köpte jag mig riktigt sockgarn, ritade om mönstret och stickade mig ett par sockar som jag blev helt nöjd med. De blev mitt första avmaskade projekt 2016.



Mönster: Mitt eget, men med grunden tagen från Snowflake Socks från Interweave
Garn: Pallas från Teetee
Stickor: 2,5 mm till det enfärgade och 3 mm till mönsterstickningen

6 kommentarer:

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Jättesnygga sockar!

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Jättesnygga sockar!

ylva sa...

Ja jättefina sockar , och gott nytt stickpr förresten !

ylva sa...

* stickår skulle det ju stå :)

bondtösen sa...

Tack hörrni! Gott nytt stickår till dig med Ylva!

Anna sa...

Håller med dig om att din egen version är finare!