29 januari 2017

Lyckad jobbresa


För en dryg vecka sedan var jag i Herning i Danmark på kongress med jobbet. Vi bodde bara ett par hundra meter från kongresscentret, så lyckan var total när jag upptäckte att det låg en garnaffär på vägen! Jag sprang dit på vägen hem efter första dagen. Stängt enligt skylten, men jag såg att det fanns folk i butiken så jag knackade på och gick in. Butiksägaren höll på att packa upp nytt garn, så jag fick titta även fast det var stängt. Och vilken affär! Det kändes som att jag ville köpa alla garner i hela affären. Ett litet urval av det som fanns var Hverdagsuld och Engleuld, Kauni, Geilsk Bomuld och Uld, flera olika garner från Onion och Peruvian Highland Wool.  


Om jag köpte något? Jo då. Fyllde halva väskan. Mina kollegor (män, 35 och 50 år) var mycket roade. Det blev två nystan Filcolana Arwetta som ska bli strumpor och ett antal påskgula nystan Onion Oranic Cotton+ Merino Wool som ska bli en kofta. Ser verkligen fram emot att sticka i det här färgglada garnerna under våren.

3 kommentarer:

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Vad kul att hitta en så fin garnaffär sådär helt oförhappandes! Och vilka härliga vårfärger på garnerna du köpt! Jag har stickat en del sockor i Filcolana Arwetta och gillar det. Har du stickat något i Peruvian Highland wool som du nämner? Vad tyckte du i så fall om det?
Hälsningar Ewa

bondtösen sa...

Hej Ewa! Nej, jag har tyvärr inte testat Peruvian Highland Wool, men skulle gärna vilja.

Tyg och otyg sa...

Det är ju nästan det bästa, när man bara ramlar över något så trevligt när man som minst förväntar sig det.
Vilken fin blogg du har! Det är första gången jag besöker den, men jag kommer tillbaka!