09 augusti 2018

Koftstickandet fortsätter


Jag är inne i en riktig koftstickarperiod. Nu stickar jag på en kofta i Donegal Tweed som jag köpte hos Tant Kofta tidigare i somras. Jag har haft en kofta i den här färgen förut. Tyvärr blev den lite tajt över axlarna. Jag använde den ganska mycket över en sommar, men den satt inte riktigt bra när jag knäppte den, så till sist fick den flytta till en loppis. Jag minns så väl när jag öppnade paketet med garnet den gången. Jag hade beställt det från norska Pickles, och jag var så förväntansfull! Jag slet upp paketet på balkongen innan jag ens kommit innanför dörren, och när jag fick upp ett första nystan blev jag alldeles paff. Jag hade förväntat mig att det skulle vara hallonrosa, men inte fullt så skarpt. Men när den första chocken lagt sig började jag ändå gilla färgen, och nu ska det bli riktigt kul med en ny hallonrosa kofta. Jag har saknat en sådan i garderoben.

Inga kommentarer: