24 november 2018

Sticka Mera Tillsammans



Förra helgen var jag på Sticka Mera Tillsammans i Linköping. Det var roligt att träffa många av mina stickkompisar, och det var också roligt att få hälsa på flera av utställarna. Med mig hem följde fyra härvor Gentle Cooriedale DK från Moods of Colors och en sockgarnshärva från Garnbolaget. Garnet från Moods of Colors har redan blivit en halv kofta. Det är så mjukt att sticka med, så jag vill liksom inte göra något annat. Blir ju inte direkt sämre av att jag fick prata med Gro som färgar också, och vilken kvinna! Färgsprakande, professionell och så himla härlig. Kristin på Garnbolaget var också en glad och härlig person. Hade egentligen inte tänkt köpa något sockgarn, men färgerna var så fina och Kristin så trevlig att det blev en härva ändå. Ska bli spännande att testa den. Hon färgar nämligen på Trekking, ett garn som jag aldrig testat förut.

Inga kommentarer: