04 januari 2019

Stickmarkörer

Ingen har väl missat att stickning är en materialsport? Det finns en hel djungel med stickor och olika tillbehör som man kan ha. Jag är varken en sån som måste ha speciella stickor (även om jag har mina favoriter) eller så många andra prylar heller för den delen, men något jag inte klarar mig utan är mina stickmarkörer. 


Min favoritbutik att köpa markörer från är Rosy Retro som finns på Etsy. Jag beställde en omgång från henne precis innan jul, och nu i mellandagarna kom de fram. Det som är extra roligt med att handla från den här butiken är de underbart söta små paketen man får. Markörerna är inslagna i silkespapper, och man får alltid med en liten extra förpackning med ett prov av en annan markör och en tepåse. Absolut inget jag förväntar mig, och därför blir jag så himla glad av det!


Såhär ser de ut denna gång. Pärlor skiftande i oljelika färger. 


Dock var det lite taskig planering från min sida att köpa dem precis innan jul, för i julklapp av min fina mamma fick jag en uppsättning stickmarkörer i mina favoritfärger som hon har gjort till mig! Nu behöver jag alltså inte fylla på med markörer på länge.

Inga kommentarer: