02 november 2019

Socktober

Socktober är över, och i år stickade jag två par under denna månad. Med tanke på hur många jag stickat under året känns det lite lite, men samtidigt är det kanske sockmanin jag hade under semestern som påverkar. Jag har känt mig aningens mätt på sockor sista tiden.




Första paret är gjorda i turkosa restgarner. De blev nästan helt lika, men det ljusturkosa räckte bara till en tå. Tycker kanske att sockan med mörk tå blev aningens snyggare, men njutningen att sticka upp hela nystan väger upp. Att det kan vara så befriande att bli av med rester!


Andra paret är också stickade i restgarner, men här hade jag lite mer garn kvar av varje färg. Hade så pass mycket att det nog hade räckt till ett helt par i det spräckliga garnet till och med, men tycker det är så jobbigt att köra "yarn chicken" att jag satte dit rosa skaft och tå.

Totalt under året har jag nu stickat 16 par sockor, och mitt sockgarnsförråd har krympt rejält! Det gör mig peppad, både för att det är roligt att sticka upp de garner jag har och för att jag lyckats sticka en hel hög med presenter till familj och vänner. Minst ett par till ska det bli innan jul, sen får jag göra en utvärdering av hur projekt sockgarnsrensning ska fortsätta.

Inga kommentarer: