05 februari 2012

Knappat och klart


Mina knapproblem är lösta! Snälla vännen A var iväg och köpte fler åt mig, och idag hade hon överlämning.

Jag är så nöjd med denna kofta! Jag har gjort en del ändringar från mönstret, bland annat gjort koftan kortare och lagt till intagninger för midjan. Även färgerna blev bra. Jag hade egentligen bestämt mig för att sticka i en mörkare blå nyans, men den här var så vacker att jag inte kunde motstå. Som tur är syns mönstret mycket bättre än vad jag hade trott och dessutom var det inte så svårt att sticka. Jag har aldrig stickat mönsterstickning från avigsidan tidigare, men det gick ganska smärtfritt.

Mönster: 116-1 Kofta med mönstrat ok från Drops
Garn: Rauma finullgarn  
Stickor: nr 3

3 kommentarer:

Maggan sa...

Gud så fin koftan är! Ett helt annat uttryck än bilden hos Drops. Valet av färgen var jättebra tycker jag.
Hittade hit via länken från StickaMera ;)

Emmy sa...

Den blev jättefin! Och du var så så snygg i den igår!

Snögumman sa...

Åh så fin!!