09 maj 2012

Färgexplosion!



Min filt är klar och den var verkligen ett roligt projekt! Inte alls som de tidigare mormorsruteprojekt som jag gett mig på. Mycket beror nog på att man använder samma garn hela tiden. Det blir med andra ord bara två trådändar per ruta att fästa. Helt i min stil! Dessutom är det perfekt att ha med sig ett nystan i väskan för att kunna virka en ruta om man skulle få en stund över.

Det är verkligen en explosion av färg i den här filten. Jag älskar det rosa och gula! Jag var dock lite rädd för att det skulle bli för mycket, så därför tog jag ljuslila till kanten för att lugna ner det hela lite. Det blev riktigt bra tycker jag. Rutorna är hopvirkade med fasta maskor. Inga luftmaksor mellan dem som mönstret sa. Jag tycker det blev snyggare så.

Mönster: Drops 124-1
Garn: Drops delight till rutorna. Drops alpaca till kanten.
Virknål: nr 5

3 kommentarer:

Marika sa...

Härligt färgglad, en riktig glad-filt!

Emmy sa...

Jag hade precis formulerat en kommentar med exakt samma ord som Marika. Men det är ju redan sagt, så jag nöjer mig med att säga att den är jättefin!

Pysselfarmor sa...

Supersnygg!