14 juli 2012

Ibland har man tur

Jobbet fortsätter, och handarbetet ligger lite på is. De sista två veckorna har jag varit i landets västra delar.


Där har jag sett en hel del vatten, men med knallgula stövlar klarar man nästan allt!



Dessutom har jag hunnit med lite sightseeing och bland annat besökt Läckö Slott. Gick den guidade turen inne i slottet, vilket var intressant, men växtintresserad som jag är var trädgården höjdpunkten! Den vette ut mot vattnet och var något utöver det vanliga.


Även Rörstrands porslinsmuseum hanns med. Så mycket vackert de har tillverkat under åren.


Trots att jag arbetat mycket de senaste veckorna så har jag ändå lyckats handarbeta lite grann. Det är ett måste. Det gör en lugn i själen. Med mig till västra sidan hade jag därför en virkning som jag började på för några veckor sedan. Garnet är inköpt på en garnaffär hemma, och till min fasa upptäckte jag att jag inte hade tillräckligt med garn för att färdigställa det hela. Till råga på allt har garnaffären här hemma semesterstängt till augusti, så jag kunde inte ens be någon familjemedlem att åka dit.

En kväll efter jobbet gick jag till centrum i staden där jag bodde. På turistinformationen fick jag reda på att det fanns en garnaffär i stan, och givetvis var jag tvungen att besöka denna. Där inträffade miraklet. De hade det garn jag virkar med, den färg jag använder och SAMMA FÄRGBAD! Hur kan man ha sådan tur?

Inga kommentarer: