10 februari 2013

Födelsedagsvantar


Det har inte blivit mycket stickat den här veckan, men igår startade jag ett nytt projekt, ett par vantar som ska ges bort som födelsedagspresent om några veckor. Mönstret kommer från ett häfte från Sandnes Garn som heter "Klassikere". Det finns så mycket fint i det häftet. Anledningen till att jag köpte det är att jag skulle vilja sticka en "Fanakofte" någon gång, men det finns också med flera vantar och sockar som jag säkert också kommer att ge mig på. 

När det gäller vantarna som jag har börjat på så har jag redan stickat fel på två ställen. Först skyllde jag det på mönstret, men när jag har kollat lite noggrannare på det får jag nog konstatera att det snarare är mina bristande kunskaper i norska och att jag var väldigt trött när jag stickade som skapade felen. Denna gång kör jag dock med taktiken "det är nog ingen mer än jag som ser det" och stickar vidare.

Inga kommentarer: