15 juli 2013

Garnmarknad!

Sommarlovet har övergått i sommarjobb och dagarna bara flyger förbi. Det betyder att jag inte alls har lika mycket tid till att sticka, men det gör inget för jag gillar verkligen mitt jobb.

Lite garnrelaterat hinner jag dock med. I helgen var jag nämligen på den årliga marknaden hos Vadstena Ull och Garn. En 25- årsfest kvällen innan gjorde att jag inte var helt säker på om jag skulle hinna dit, men som tur var gjorde jag det! Inköpen blev dessa fina knappar. Jag vet precis vilken kofta jag ska ha dem på. Ska bara avsluta några projekt först, innan jag kan börja...


Det var inte bara jag som hittade fynd på marknaden, utan även mamma. Hon blev helt förtjust i linnet på bilden (som jag har tagit härifrån) nedan, så nu har det inhandlats rosa garn och jag har lovat att sticka upp det. Ett bra knep när man vill börja på något nytt men inte får handla garn själv!


1 kommentar:

Blenda sa...

Så himla fina knappar, de var ju fantastiska! Ska bli spännande att se den färdiga koftan! :-)