22 december 2013

Koftan Elskling

Den här koftan har egentligen varit klar ett tag. Grejen är bara att jag dels inte riktigt har bestämt mig för om jag gillar den, och dels inte haft tid att fota den. 
 
 
Vad jag inte riktigt gillar med koftan är att den sitter lite konstigt uppe i ärmhöjd. Den sitter ganska tajt i övrigt, men där känns den lite "bylsig". Dessutom har jag fått sy fast sjalkragen eftersom den inte vill ligga som den skulle (kan dock bero på att jag maskade av lite för hårt) och så är ärmarna lite tajta. Ändå stickade jag ärmarna två storlekar större än kroppen. Trots detta är det ärmarna som jag gillar mest. Tycker mönstret på dem är himla fint. 

 
Garnet jag stickade med är Cascade Heathers 220, och det var en riktig höjdare. Mjukt, härligt och fyllde ut riktigt bra. Dessutom gillar jag färgen som skiftar lite i olika lila nyanser. Kommer definitivt att använda det garnet igen.
 
Mönster: Elskling av Dianna Walla
Garn: Cascade Heathers 220
Stickor: 4 mm

1 kommentar:

Blenda sa...

Fin kofta! Och God Jul!

/Blenda