15 juni 2014

Doris

Förra helgen bar det av på examensfest till vännen S. Som jag skrev för något inlägg sedan hade jag med mig en stickad present. Det var vanten Doris.
 




S gillar naturtoner, så jag valde att sticka i ockra och olika nyanser av grått (allt från stashen!). Eftersom jag själv är en ganska färgglad person funderade jag först på att göra mudden grå med gula solgula prickar, men såhär i efterhand är jag glad att jag struntade i det. Jag känner inte riktigt att vantarna blev i min stil, men de blev desto mer i S stil vilket var det viktiga.
 
Mönstret var riktigt kul att sticka, och fort gick det med. Gillar det mer nu än när jag började, och S verkade också uppsakatta presenten.

2 kommentarer:

Anna sa...

Fina! Jag tycker att de grå prickarna passar till resten av vanten.
(Snart är mina klara också!)

Liisa sa...

Superfina! En härlig present!