31 december 2014

Summering av 2014

Såhär i slutet på året brukar jag alltid gå igenom Revelry och kolla vad jag egentligen har stickat under året. Detta år kunde jag konstatera att det definitivt var vanternas år. Det skulle jag tro beror på att jag vid förra årsskiftet skaffade mig boken Vantar för alla årstider. Jag har egentligen bara stickat 5 mönster ur den, men den har gett massor av inspiration! Tio par vantar blev det totalt.


Och årets färg då. Jo, turkost är och förblir min absoluta favoritfärg och jag kommer nog aldrig att kunna få för mycket av den. Även början av 2015 kommer att gå i turkost.


Sist men inte minst kommer vi till årets mest lyckade projekt. Här är det en blandning av enkelt och komplicerat. Utan inbördes ordning är det tweedtröjan till pappa, en grå mössa och min blå kofta.


Pappas tröja är jag nöjd med på många sätt. Den var verkligen utmanande att sticka eftersom jag aldrig tidigare har stickat något med såhär mycket flätor, garnet gjorde sig verkligen jättefint till den här typen av projekt och, viktigast av allt, pappa blev glad över den! Den har blivit flitigt använd både under vår och höst.

Den grå mössan är verkligen inget speciellt, men det är det som är så himla bra. Den passar till alla kläder och alla tillfällen.

Min blå kofta är den där koftan som jag längtat efter i ett par år. Passar precis som mössan till det mesta, är tillräckligt varm för mig som alltid fryser men är inte heller tråkig eftersom den har sina vågiga kanter. Den är verkligen välanvänd den med. 

2014 kan med andra ord summeras som ett lyckat år med mycket vantstickning.

Gott Nytt År!

1 kommentar:

Emmy sa...

Så fint! Och vad mycket du har hinnit med. Jag vill bli som du när jag blir stor!