26 februari 2015

Pendelstickning

Sedan ett par månader tillbaka bor jag bara ett par minuters promenad från stationen. Ska jag iväg på nåt ståhej i helgerna tar jag tåget så ofta jag kan. Tycker det är så smidigt. Ska jag till jobbet tar jag däremot bilen. Det beror på två saker. 1. För att jag åker mycket ute på landet i mitt arbete och därför måste ha bil och 2. för att jag är lat och tar bilen även de dagar som jag skulle kunna ta tåget. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Just nu är jag inne i en kontorsperiod, så idag blev det pendel och buss till kontoret.


Att ta pendel innebär att gå upp 30 min tidigare på morgnarna, hemskt för den morgontrötte som mig, MEN på pendel kan man sticka! Vilken lyx alltså. Med mig idag hade jag sjalen Mama Ruffles. En, som det kändes, perfekt pendelstickning eftersom det är många och långa varv i slätstickning. Tåg- och bussåkningen till jobbet gav helt klart mersmak.

Inga kommentarer: