11 juli 2015

Fine blondesokker

Lagom till att sommaren slog till i förra veckan, och det blev närmare trettio grader varmt ute, blev jag klar med ett par sockar. Lite taskig tajming kan ju tyckas, men sommaren var ju inte direkt långvarig denna gång... 



Sockarna är stickade i Nalle från Novita, ett garn som blivit lite av en ny favorit i sockgarnsväg. Lite tjockare än de vanliga tunna sockgarnerna (de som är 420 m/ 50 g), men fortfarande så pass tunnt att man kan ha dem i de flesta skorna.

Sockorna är dels en del av mitt arbete att minska min stash (jag inventerade förråden häromdagen, och det är galet vad med garn man kan samla på sig), dels en del i arbetet att sticka ett gäng gästsockar. Till vintern hoppas jag att jag kan ha en korg i hallen med olika sockar för gäster att låna. Jag tycker det skulle kännas så hemtrevligt.

Mönster: Fine blondesokker/ fine lace socks av Wenche Roald
Garn: Nalle från Novita
Stickor: 2,5 mm

Inga kommentarer: