03 augusti 2016

Oslo och Pickles

I förra veckan var jag i Norge med kompisen S. Vi turistade i Oslo, men tog oss också norröver för att få åka skidor. Norges landskap var helt fantastiskt! Vet inte vad jag tyckte bäst om. Bergen och fjordarna, eller de vidsträckta fjällen. Allt gav mersmak!




Kompisen S är inte alls lika intresserad av stickning som jag, men hon är mycket förstående gällande mitt intresse. En av Oslo-dagarna gick vi därför iväg till Pickles. Alltså, det kändes som att jag hade hamnat i garnhimlen! Det fanns så mycket snyggt som man skulle vilja ha med sig hem. Jag hade redan innan besöket bestämt att jag skulle köpa tre nystan Pure Wool i den trevliga färgen Fjelltopp. Jag blir glad bara av att höra namnet! Väl där hittade jag även en färg i samma garn som jag trodde att jag inte sett förut. Den såg ut som blåbär som lagts i mjölk, sådär ljust rosalila. Kunde inte motstå den färgen heller, så det blev tre nystan av den med. När jag kollade på nätet senare visade det sig att jag visst hade sett färgen förut, men att färgåtergivningen inte hade varit den bästa. Känns bra att ha sett färgerna i verkligheten nu. Då blir det lättare att välja nästa gång jag ska beställa.


Jag hade med mig en stickning till Norge, men den blev inte bra. Började därför redan på resan att sticka på en kofta i det rosalila garnet jag köpt. Det ska bli en Same same but different, och oj vad det går undan. Det är så himla roligt att sticka när man både gillar garnet och färgen.

Inga kommentarer: