24 september 2017

Blomstrande sockar

Årets skördestickning blev ett par sockar. Call Them Cherry Blossoms.




Det här mönstret finns gratis på Ravelry! Jag kan inte förstå hur det kan vara det, för det är så välarbetat och genomtänkt. Jag hade gärna betalat för det! Flera roliga detaljer som jag inte testat tidigare är till exempel konstruktionen av häl och tå. Jag tycker också om blommorna som är under hälen. De gör att sockarna ser extra välarbetade ut. Här var också ett exempel på hur bra mönstret var, för det stod till och med på vilken rad i diagrammet man var tvungen att vara på ett visst ställe för att kunna starta på en sista blomma! Inget jag förväntar mig från ett gratismönster. Så om man är en hyfsat erfaren stickare och vill prova något nytt rekommenderar jag verkligen de här sockarna.

Garnerna jag stickat med är ett enfärgat opal och så ett från Limmo Design med glitter i. Glittret syns inte på bilderna, men det är väldigt fint när man ser dem i verkligheten. Det tar inte över på något vis, men det glimmar till lite här och var när ljuset faller på dem. 

Mönster: Call Them Cherry Blossoms av Tiina Kuu
Garn: Sockergarn med glitter från Limmo Design och Opal 
Stickor: 2,5 mm

1 kommentar:

matkailijakirppu sa...

Söta! Jag har börjat sticka Cherry blossoms också! :)