03 november 2017

En väldigt blingig sjal



I somras gick jag "all in" och köpte garn som jag verkligen inte brukar köpa för att göra en sjal, och här har ni resultatet. Av min far fick sjalen den mycket diplomatiska recensionen "den är inte riktigt som det du brukar sticka", och jag tycker det är mitt i prick. Jag tycker att sjalen är häftig, men jag vet inte om jag kommer att trivas i den. Just därför har jag inte använt den ännu, även om den varit klar ett bra tag. Men jag känner ingen sorg över det, för även om jag inte skulle trivas i den så vet jag någon annan som skulle göra det... Dess öde får därför vara oklart ett tag till. 

Mönster: Striped Esjan av Steven West
Garn: Hedgehog Fibres sock, Permin Angel, Sandnes Lanett och Du Store Alpacka Bling
Stickor: 3,5 mm

Inga kommentarer: