03 augusti 2018

Empire

Det har varit tyst här ett tag, men det har inte stickats mindre för det. Först ut av färdigställda projekt under sommaren är koftan Empire. 





Jag har stickat den här koftan en gång förut, och jag tycker den är så fin med sitt strukturmönster. Den blir intressant, men ändå inte för mycket. Som vanligt är det dock lite ändringar gjorda jämfört med mönstret. De största ändringarna är att jag startade strukturmönstret lite senare än rekommenderat, eftersom jag hade annan stickfasthet än vad mönstret angav, och stickade långa ärmar. 

Knapparna är pärlemorknappar som jag tog från den här koftan. De passade verkligen till det tweediga garnet, men jag trivdes tyvärr ändå inte i det. Då kändes det bättre att sprätta loss dem och använda till denna istället.

Mönster: Empire av Gudrun Johnston
Garn: Zenta från Permin
Stickor: 3 mm

1 kommentar:

Marika sa...

Så fin!
Att ta knapparna från den andra koftan var smart. Om man inte använder nåt är det ju ingen mening med att det bara ligger.

Och Zenta är ett trevligt garn, nu blev jag lite sugen på att sticka i det igen.