25 november 2018

Som besatt


Som jag skrev i förra inlägget köpte jag fyra härvor Gentle Corriedale DK av Moods of Colors på Sticka Mera Tillsammans, och snart har jag stickat en  kofta i det. Kan bara inte sluta sticka! Garnet är så mjukt att sticka med, och jag gillar verkligen färgen. Dessutom verkar det som att garnet kommer räcka. Tyckte att fyra härvor var i minsta laget, men det fanns inte fler. Stickade därför upp en härva på överdelen av kroppen, och sedan ärmarna. Sen får längden avgöras av vad garnet räcker till, vilket som tur är inte verkar betyda magtröja.

1 kommentar:

Marika sa...

Så fin!
Visst är det underbart när man får den känslan? Ibland kan jag nästan inte sluta klappa på mina projekt och sitter och tittar på dem och utbrister i små glada " det är så fint"-utrop stup i kvarten ;)