23 februari 2019

All the Angles

Precis innan nyår blev jag klar med Steven West- sjalen All the Angles. Den var ett försök i att gå utanför min comfort zone. 



Jag tror på att man måste utmana sig själv genom att testa nya saker, oavsett vilket ämne det gäller, om man vill utvecklas. Sen kanske man är nöjd med den nivå man håller i vissa perioder, och bara massproducera sockar eller koftor i samma mönster om och om, vilket också är helt okej. Men jag ville hur som helst testa något nytt. Både för att utvecklas teknikmässigt, men också för att se om jag kunde vidareutveckla min stil. Just detta försök blev dock inte helt lyckat. Att sticka sjalen var jätteroligt! Gillar hålvarven i avvikande färg, och det var också kul med alla kortvarv, men jag trivs inte med att ha den på. Utlagd såhär på en plan yta är den fin, men det är något med asymmetrin som gör att den inte känns helt bra på. Trots det ser jag den som ett lyckat försök i att utveckla mig i min stickning, och jag kommer säkert att hitta någon annan som vill ha sjalen istället. 

Inga kommentarer: