31 mars 2019

Ännu ett par Fergus


Jag är ganska kräsen när det gäller vilka mönster jag stickar, men hittar jag ett jag gillar brukar jag sticka det flera gånger. Precis så är det med Fergus Socks, för här är mitt tredje par. 


Jag har mixtrat lite med hälen, gjorde färre ökningar än vad som anges. Det gjorde jag på förra paret med, och då sitter de som en smäck. 


Garnet är Trekking från Garnbolaget. Jag hade aldrig stickat i Trekking tidigare, men eftersom det är flera indiedyers som har det kändes det kul att testa. Är ju ständigt på jakt efter fina sockgarner som ni förstått. Vet ju inte hur det kommer hålla, men gillar hur det var att sticka med och hur det känns i strukturen. Och så gillar jag såklart färgen. Vem vill inte ha ett par turkosa sockar såhär lagom till våren?

Inga kommentarer: