18 augusti 2021

Dear Björn


När jag bröt min handled i vintras hade jag precis börjat på ett par Dear Björn sockor. De kom av sig lite i och med gipsningen, men tidigare i somras blev de till sist klara. Jag hade väntat länge på att mönstret skulle släppas separat eftersom det var med i boken "52 Weeks of Socks". Vet att den boken fått oerhört bra kritik, men eftersom det bara var det här mönstret som jag kände att jag verkligen ville sticka i boken kändes det onödigt att köpa den. 




Men den som väntar på något gott heter det ju, och det kunde inte vara mer sant i det här fallet. Vilket mönster! Genomtänkt in i minsta detalj. Titta bara vad fin övergången från hälen upp i skaftet är! Jag gillar verkligen när det är så, att alla maskor har ett specifikt syfte. Jag har inte gjort en enda förändring från mönstret, utan följt det till punkt och pricka, vilket är väldigt ovanligt för att vara jag.


Garnet var verkligen svårt att göra rättvisa på bild, det är djupt petrolfärgat, men det är precis som garnet i "Cosy Autumn Socks" från opalgarns höstkollektion 2020. 

Garn: Opals Sockgarn
Stickor: 2 mm

Inga kommentarer: