06 december 2013

Tågstickning

Sista tiden har jag åkt väldigt mycket tåg. Måndag och tisdag i denna vecka åkte jag till exempel tåg i 16 (!) timmar, vilket delvis berodde på lång resa, delvis på förseningar (som denna gång faktiskt inte berodde på sj utan på en olycka). Som tur är tycker jag dock att det är ganska trevligt att åka tåg, för tänk vad mycket sticktid man får! Senaste tiden har jag haft väldigt mycket att göra med mina studier, och förra veckan stickade jag inte en maska på 6 dagar. Måste vara mitt bottenrekord. Därför unnade jag mig massor med stickning på tåget. Under resan hann jag både sticka en julklapp och en raggsocka. Dessutom hade jag laddat mp3:n med programmet Syjuntan i P1, som Clara tipsade om häromdagen, plus massor av avsnitt av stickpodden. Härligt!


Och knappt har jag kommit hem innan det är dags att ut och fara igen. Andra advent ska spenderas med ett gäng härliga tjejer i Linköping, så nu väntar mer tågåkning. Givetvis har jag laddat upp med stickningar även denna gång. Planen är att kunna färdigställa en raggsock nr 2, och för att inte bli sysslolös om jag lyckas tar jag även med två nystan felted tweed. De ska bli ärmar till en hemlis. Mer än så säger jag inte.

Trevlig andra advent!

Inga kommentarer: