31 december 2013

Sammanfattning av stickåret 2013

Snart är 2013 slut, och vad kan då passa bättre än en liten sammanfattning?
 
 
Årets plagg: Koftan. Stickade 10 stycken. Får liksom aldrig nog av dem.
Årets färger: Turkost/ blått (någon som är förvånad?). Stickade 11 plagg i dessa färger.
Årets garn: Tweed! Kommer definitivt bli mer av det under 2014.
Årets favoritprojekt: De retroinspirerade turkosa halvvantarna (tredje bilden från vänster, andra raden bland bildena).
Årets miss: Koftan Elskling. Den tar jag inte ens med bild på.
 
Vad blev det då av med det som jag trodde att jag skulle sticka inför det här året? Ja, något stort mönsterstickat blev det inte i alla fall. Mer om det framåt vårkanten.
 
Gott Nytt År!
 

3 kommentarer:

Blenda sa...

Det är spännande det där, när man ser sina projekt "i klump" liksom: jag märker att jag också har vissa färger som jag hela tiden återvänder till. Märkligt nog, inte samma färger som jag helst klär mig i...

God fortsättning på det nya året! /Blenda

Anna sa...

Jösses vad produktiv du är! Hoppas att du har gott om sticktid under ledigheten så ses vi väl snart på Linne'.

bondtösen sa...

Blenda: jag håller med. Förutom det blå och turkosa fanns det även en hel del grått med i år. En färg som jag varken använder speciellt ofta eller tänkt på att jag faktiskt stickat med. Lustigt.

Anna: Jag längtar redan efter stickcafé! Hoppas verkligen att vi ses då!