25 maj 2014

Plötslig stickenergi

Jag har blivit bjuden på examensfest! En kompis har precis blivit klar med sin master, och då ska jag få vara med och fira. Hur kul som helst, inte minst för att min sticklust kickstartade. För det första så måste jag ju ha med mig en present. Kompisen S är en riktig skogsmulle, och dessutom gillar hon stickat, så en stickad present känns alldeles rätt. Efter att ha hetsstickat hela förra helgen + så mycket jag kunnat denna vecka har jag därför lyckats färdigställa en present på bara åtta dagar, men mer om den presenten kommer lite senare. För det andra så måste man ju ha något fint på sig när man ska på fest. Jag har en mönstrad klänning hemma som skulle passa fint, men då vill jag ju ha en kofta till. Andie Setterlunds nya mönster Myrna skulle passa perfekt, så det blev en snabb beställning av garn från Magasin Duett. 

Bilden är tagen från Andie Setterlinds hemsida. Kolla in där!


Jag har valt att sticka i Onion Organic Cotton+ Merino Wool i en mintgrön färg. Har bara två veckor på mig att färdigställa, men vill man så kan man. Hoppas jag i alla fall... Fortsättning följer!


1 kommentar:

Anna sa...

Racer-stickning! Wow!Längtar efter fortsättningen...