25 mars 2016

Pyssel till påskriset

I år kör jag på ett moderna påskris. Inga fjädrar här inte, men väl annat pyssel.


I mitt första påskris har jag satt pompoms och flagg-girlanger. Pompomsen är gjorda av silkespapper och ståltråd. De är lite pilliga att göra, men också väldigt roliga. Jag använde mig av beskrivningen som finns här. Girlangen gjorde jag av vanligt färgat papper som jag klippte ut trianglar av och sydde ihop med symaskinen. Tycker det blev rikigt kitchigt, och det passar bra i farfars gamla mattermos.


Påskris nummer två har jag bara satt några fåglar i. Grenarna har jag ställt i vatten, och de kommer när som helst att slå ut! Det ger lite extra vårkänsla.

Glad påsk på er!


2 kommentarer:

Anna sa...

Så fina pompoms! De ser ut som bulliga körsbärsblommor.

Annika sa...

Oj, vad vårigt och fint det ser ut!