24 maj 2017

Mysterioso socks

 




Detta kan vara det snyggaste sockmönstret jag någonsin hittat! Jag tror att det är de svepande linjerna och de vridna maskorna som gör det.

Garnet är softsock från Moods of Colors i färgen Fjord Moods. Precis min färg, och jag gillar verkligen de små pustarna av mörkare turkost som smiter in lite här och var. Jag stickade storleken M vilket betydde 72 m i skaftet. Eftersom det var många vridna maskor i mönstret var jag rädd att sockarna skulle bli för små om jag stickade storlek S (som är 60 m i skaftet), men nu är de istället på gränsen till stora. Tror ändå att det var det bästa valet. Garnet känns väldigt mjukt, så jag är lite rädd att det inte ska vara så hållbart. Därför känns det bra att ha haft hög masktäthet så det blev ett ganska fast material. 

Mönster: Mysterioso av CookieA
Garn: Softsock från Moods of Colors
Stickor: 2,25 mm

1 kommentar:

Liisa sa...

Verkligen jättefina sockar!