27 maj 2018

Blommiga sockar till mor

Idag är det morsdag, och i morsdagpresent får min mamma blommiga sockar. 


När jag stickade mina blommiga sockar under skörden i fjol sa mamma direkt att hon ville ha ett par likadana. Samma mönster, och samma glittriga garn, men i rosa istället för grönt. Det dröjde ett litet tag, men vad passar väl bättre än att ge bort ett par blommiga glittersockar till morsdag?


Garnet är Limmo- designs glittriga sockgarn i färgen magenta. Det är så snyggt! Jag gillar att det är lite liv i det, och att färgen är så mättad. 



Mönstret är alltså Call Them Cherry Blossoms av Tiina Kuu. Jag kan verkligen inte förstå hur hon kan ha det som ett gratismönster. Det har så många fina detaljer! Titta på ökningarna i tån till exempel. Hur snyggt kommer inte ränderna fram där? Eller hälen där det till och med är angivet vilken rad man kan påbörja sista blomman utan att mönstret avbryts pga minskningarna. Kan verkligen rekommendera detta mönster! Hon har fler gratismönster på ravelry, och jag är sugen på att sticka fler av dem eftersom jag tycker att detta är så bra.

2 kommentarer:

Liisa sa...

Jättefina sockor! Gick in och kollade på designerns sida och du har helt rätt - en massa fina saker jag vill göra! Tack för tips. Hoppas mamma din blev nöjd.

Blenda sa...

Superfina!