22 oktober 2018

Laddar inför julen


Börjar uppladdningen inför julen tidigt i år. Fick en beställning på julsockar till tre små finingar på julafton i fjol, och tyckte det passade bra att sticka klart dem nu i socktober. 

Jag fick fria tyglar när det gällde utformningen av sockarna, både gällande färg och form. Först hade jag storslagna planer på hönsestrick med granar, hjärtan, renar och allt annat som hör julen till, det kändes som en kul idé, men samtidigt var det så väldigt olikt mig. Började därför leta alternativa idéer och fastnade för Clara Falks mönster Spira. Det är både klassiskt, snyggt och kändes också mer som min stil. Så, istället för granar och jultomtar får de små finingarna var sin socka i klassiskt stil. För att kunna skilja dem åt stickade jag dem i olika färger, ljusgrå, mellangrå och jeansblå, men med samma mörkgrå färg på stjärnbården. Håller tummarna för att det går hem, om inte hos finingarna så åtminstone hos deras föräldrar. 

Inga kommentarer: