09 oktober 2018

Socktober har startat

Något tidigare år har jag hakat på knit- alongs i oktober med tema sockor, men i år känner jag att jag vill gå helhjärtat in i socktober. Jag startade därför med att sticka klart mina Mysterioso.






De här sockarna hade legat i ett argt hörn ett tag. Hade med dem på en stickträff i somras, och när jag var klar med första sockan upptäckte jag att jag hade tappat en maska mitt på foten. Egentligen hade jag väl bara kunnat sy fast den där maskan, ingen hade sett det, men den störde mig. Så när sockarna fått vila ett par månader kändes det rätt att ta tag i dem och sticka om. 

Mönstret är gjort av sockdrottningen Cookie A. Har stickat det en gång tidigare, och tycker det är precis lika snyggt nu som då. 

Mönster: Mysterioso av Cookie A
Garn: Limmo designs sockarn i bomull och ull
Stickor: 2,5 mm

2 kommentarer:

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Ha, ha! Ett argt hörn - det var ett roligt och talande uttryck. Har du kanske ett lite trött och ledset hörn också? Det har jag. Där hittade jag en halvfärdig Haruni i silkegarn för någon timme sedan, men jag stängde kvickt dörren igen …
Jättefina sockor, ovanligt mönster!

bondtösen sa...

Det förekommer att jag lägger grejer i ledsna hörnet med, men mest är det arga hörnet faktiskt :-) Hoppas haruni får komma fram så småningom. Är ett så fint mönster!