07 april 2019

Vårvantar


"De flesta människorna köper ny vårjacka när det börjar bli varmare ute, men du stickar vantar istället?!" sa en av mina bästa vänner när jag visade upp mitt senaste alster för henne. Men är man stickare så är man. Sen är det också så att jag jobbar mycket ute under våren, medan hon sitter på kontor. Kan ju ha en viss påverkan det med. 



Det här mönstret heter Helga och kommer från boken Vantar för alla årstider. När jag fortfarande pluggade stickade jag ett par Helga till min kompis L, och enda sedan dess har jag längtat efter ett eget par, och nu äntligen har jag tagit tag i saken. Det som är så bra med just vanten Helga är att flätorna gör att de smiter åt ordentligt utan att bli för tajta. Jag kommer nog mest att ha dem ute, men jag skulle lika väl kunna ha dem på kontoret eftersom de är så nätta. 


Mönster: Helga från Vantar för alla årstider
Garn: Maduzanas Merino Sock Sport
Stickor: 2,5 mm


2 kommentarer:

Rämmengården sa...

Åh så fina vantar. 😀 ha en fin dag Kram Nina

Liisa sa...

Jättefina! På mitt kontor behövs halvvantar året runt!