26 maj 2019

Amsterdam!


Första helgen i maj åkte jag till Amsterdam tillsammans med en kompis. Ett av huvudsyftena med att vi åkte till just Amsterdam var att vi ville kolla på tulpaner, och tulpaner fick vi verkligen se! Keukenhof var helt fantastiskt, och jag hade kunnat gå omkring där betydligt längre än bara en eftermiddag.

Men är man i Amsterdam måste man ju såklart besöka Stephen and Penelope också! Min kompis är inte lika galen i garn som jag, så medan jag gick omkring i butiken och kollade på alla fina härvor satte hon sig och bokade bord till kvällens middag och lät mig hållas precis så länge jag ville (och det var verkligen länge). Det är vad jag kallar en riktig vän! Blev en härva Hedehog Fibers Skinny Single och en Undercover Otter Singularity till slut, och de är redan på god väg att bli uppstickade. Hann inte ens ta en bild av dem innan, så ni får snart se dem uppstickade som sjal istället. 

2 kommentarer:

Marika sa...

Jag är väldigt förtjust i såna där fransiga tulpaner!
Nån gång hoppas jag att jag också kan åka till Stephen and Penelope.

bondtösen sa...

Ja, rekommenderar verkligen att åka dit. Både till tulpanerna och garnaffären!