03 januari 2022

Sista projektet 2021- Auni Socks


Sista projektet 2021 blev passande nog ett par sockor. Tolfte paret för året. Sockor var helt klart det jag stickade mest av 2021.


De här sockorna är stickade med vriden resår i olika partier. Har i stort sett följt mönstret, men kortade ner resårpartierna med några varv och gjorde häl och tå enligt eget huvud. 


Längst upp på sockorna är det en kant med små bubblor. Såg flera projekt där jag tyckte bubblorna såg lite hafsiga ut, så jag drog åt ordentligt nör jag gjorde dem. Lite för mycket, för de var riktigt jobbiga att sticka. Däremot är de rätt dekorativa. Eftersom jag tyckte om mönstret har jag redan stickat mig ett andra par, och när jag stickade lite mer normalhårt blev de bättre att göra, även om det fortfarande var pilligt och inte speciellt roligt. 


Garnet är Jawoll från Lang Yarns. Det känns väldigt mjukt och är efter en dags användning redan lite luddigt, så ska bli intressant att se hur det håller i längden. Jag stickade med förstärkningstråden som var med i hälen, så ska också bli spännande att se om den gör någon nytta.

Mönster: Auni Socks Fingering av Maria Kostamovaara
Garn: Lang Yarns Jawoll
Stickor: 2,25 mm

Inga kommentarer: