16 oktober 2012

Sommarängsvantar

Kommer ni ihåg sommarängsvantarna som jag stickade till vännen C i vintras? Lite tidigare nu i höst tog jag och stickade mig ett nytt par, ett par som jag ska ha alldeles själv!




Eftersom jag tillhör släktet som stickar så hårt att fingrarna vitnar så hade jag lite problem med storleken med min första upplaga. Då stickade jag med rauma finullgarn och stickor nr 2,5. För att undvika det den här gången stickade jag i visjögarn, som är lite tjockare än finullsgarn, och så gick jag upp till stickor nr 3. Resultatet blev mycket bra! Jag använder dem varje dag, och de kommer definitivt bli ett sånt där par som man använder ända tills de är utslitna. 

Jag håller på och pillar med mönstret till dem. Det skulle vara väldigt kul att ge ut det, och jag hoppas att jag kan få ut det på ravelry någon gång under hösten. Ska bara få lite tid över så att jag kan sätta mig in i hur det fungerar.

Mönster: Mitt eget, "Svensk sommaräng"
Garn: Visjögarn i vitt och Ulla
Stickor: 2,5 mm

1 kommentar:

Emmy sa...

De är fanastiskt fina den här gången också!
Klart att du ska publicera mönstret :)