01 maj 2015

Besök i ny garnbutik

Igår tog jag ut lite komptid så att jag fick en extra dag ledigt, och då passade jag på att åka en sväng i bygden. Jag besökte bland annat Gripenbergs gårdsbutik (lokalproducerad mat och trevlig personal!) en loppis och så dagens huvudmål, garnbutiken i Hunnevad utanför Skänninge. 


Vilken trevlig liten butik alltså! Ligger mitt ute på landet i en mysig lokal och har nischat sig mot naturmaterial. Jag fick inte riktigt kläm på hur länge butiken har varit igång, men tror att den är relativt nyöppnad. När jag åkte dit hade jag bara tänkt köpa mig en rundsticka, men istället blev det två härvor ullgarn från Ullcentrum. Kvinnan som driver butiken berättade att hon under flera år jobbat på Ullcentrum, så hon hade ganska mycket av deras sortiment. Kan verkligen rekommendera alla som har vägarna förbi Skänninge att göra ett stopp där.


Inga kommentarer: