23 maj 2015

Ofattbar tur

I veckan fick jag paket från Pickles. Tjohoo! De har rea på ett av mina favoritgarner, Tweedy, så jag passade på att köpa några nystan i färgen perle. De är så himla fina! Jag bara älskar tweed.


Egentligen hade jag bestämt mig för att vänta med inköp av vitt garn, men när Pickles hade rea var jag tvungen att slå till. Jag har ju faktiskt en godkänd anledning till detta, nämligen att garnet till min lila ufo-tröja i Tweedy inte kommer att räcka för att sticka klart. Har dragit mig lite för att köpa ett nystan till, för jag utgick från att färgbadet inte skulle finnas kvar. Det var ju ändå säkert ett år sedan jag köpte det garn jag har börjat sticka med. Jag var så säker på att det inte skulle vara samma färgbad att jag inte ens tittade när det nya nystanet hade landat i brevlådan, så döm av min förvåning när jag i morse jämförde det nya nystanet med ett gammalt. Samma färgbad! Ibland har man bara sån fantastisk tur!


1 kommentar:

ylva sa...

Ja vilken tur :) jag är också så sugen att köpa tweedgarnerna från pickles , men jag har lite att sticka undan först rea eller ej .....men det är allt lite svårt när man ser dina inköp