06 februari 2016

Nya kläder till mobilen


Jag har länge behövt ett nytt fodral till min mobil. Mitt gamla fodral var i vadmal och broderat, men efter att ha varit med i skörden i höstas (vilket betyder att det blev ingrott av både bös och olja) var det inte så fräscht längre. Jag använde det ändå ett par månader till, men sista tiden har mobilen fått bo i en socka. Det går ju det med, men ett snyggt fodral är betydligt roligare.

Jag hade tänkt brodera ett nytt fodral, men kom aldrig igång. Till slut tröttnade jag därför och stickade mig ett istället. Det gick mycket snabbare, och resultatet blev helt okej med. Någon dag ska jag nog ta tag i att brodera ett fodral också, men tills dess får detta duga.

Det rosalila garnet är Magasin Duetts Donegal Tweed i färgen mörk cyklamen. Det vita är rauma finull. Knappen kommer från knappburken som farmor hade.

Inga kommentarer: