28 februari 2016

Väldigt många projekt på gång


Jag tycker att jag haft ganska bra disciplin sista tiden när det gäller att ha lagom många stickningar på gång samtidigt, men så plötsligt hände något. Vet inte om det beror på vårljuset eller att jag haft ovanligt mycket sticktid i helgen, men plötsligt var projekten väldigt många. Eller ja, i alla fall sex. Om man räknar med dem som jag verkligen stickar på vill säga. Det finns ju ett och annat ufo också, men dem tar vi en annan dag.


Ett tydligt tema för stickkorgen är turkost och rosa. I övrigt är det ganska stor variation. Projekten är i tur och ordning, från vänster till höger, uppifrån och ner:

  • Min Slanted Sleeven i Zenta. Denna stickning går snabbt som attans.
  • Vantar i vitt och mint påbörjade i helgen. Meningen är att de ska matcha min mintfärgade träningsjacka.
  • Sockor i eget mönster.
  • Koftan Swift 
  • Sockarna Fergus. Trodde först att de skulle bli lite stora, sedan lite små, men är nu ganska nöjd med storleken. 
  • Sist men inte minst: mamelucker! Mönster från Järbo, gjort av Maja på Majas Manufaktur.

Nämnde jag att jag har beställt garn till en kofta till också...


4 kommentarer:

Marika sa...

Slanted sleeven går verkligen fort!

Anna sa...

Bra att kunna välja stickning efter humör, eller hur! Ser ut att bli fint alltihop.

Liisa sa...

Härligt kreativt! Och vilka fina färger!

ylva sa...

Håller,ed Marika vilken raketfart på slanten , mycket fint på gång