06 december 2017

Lyxig sjal



Jag har stickat mig en riktig lyxsjal. En sjal i garn från Fru Valborg!

Hela vägen till stickhelgen i Lövstabruk satt jag bredvid nya stickkompisen S som var iklädd en tröja stickad i Fru Valborggarn, och den var helt fantastisk. Jag har spanat på Fru Valborgs garner tidigare, men det har aldrig blivit av att jag beställt. Men den där tröjan blev det som avgjorde det för min del, så när jag hittade två härvor Merino DK i färgen "Suspicios Minds" (alltså, bara namnet gör ju att garnet är värt att köpa) slog jag till. Jag hade egentligen tänkt sticka en stor sjal att ha till vinterkappan, men eftersom det inte fanns fler härvor fick jag välja en lite mindre. Den går att använda till ytterplagg, men allra bäst tycker jag att den kommer göra sig över en enkel tröja eller klänning, och det kan man ju verkligen ha användning av den här årstiden. 

Mönster: Haruni Crescent
Garn: Squishy Merino DK från Fru Vaborg
Stickor: 4 mm 

Inga kommentarer: