31 december 2017

Sammanfattning av 2017

Så var det återigen dags att sammanfatta ett stickår. Tiden går så fort! Här kommer en summering av 2017.


Mest av allt stickade jag sockar. Hela åtta par blev det. Jag tycker att jag har återfunnit glädjen i sockstickandet 2017. Har både testat nya garner och nya tekniker, och det är alltid roligt att känna att man utvecklas. 


Det jag stickade näst mest av var sjalar, vilka blev sju stycken. Den i mitten är den som var allra roligast och sticka, men den blev så olik allt annat jag gjort. Det var också därför som den blev en julklapp till en mycket glad och nöjd mor.


Vilka projekt är jag då mest nöjd och glad över? Utan inbördes ordning:

Längst till vänster på bilden har vi restgarnsfilten baserad på sjalmönstret Pop Beads. Den är med i topp tre eftersom det kändes som en riktig seger att jag verkligen fick den klar! Sen tycker jag att den är härlig med all färg också. 

I mitten är koftan Polly i garnet Silkgarden Solo från Japanska Noro. Det är det finaste garnet jag någonsin stickat i! Jag är ju svag för tweed, och jag fullkomligt älskar hur det här garnet skiftar i olika färger och nyanser.

Sist men inte minst återfinns den mönsterstickade koftan i lett lopi till höger. Av det jag stickat under året så är den det jag använt allra mest. Den är perfekt att ha under en jacka när det är riktigt kallat, men funkar också bra som ytterplagg på våren och försommaren när solen börjat värma lite. 

Vad jag tar med mig från året är också alla fina stunder med stickkompisarna, både gamla och nya! Det är verkligen kul att kunna dela sin hobby med andra, och alla dessa fina stickmänniskor förgyller verkligen mitt liv.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Så mycket fint du stickat!