05 maj 2018

Projektlistan uppföljning 2

Det har hänt lite sen sist! En regnig dag fick jag ett ryck och repade upp inte mindre än fyra projekt. Det kändes så befriande! Nu kan jag sticka något nytt och roligt av garnet istället. Det som repades var en babysocka, World´s End Socks, sjalen Rheinlust och vanten Märta. World´s End Socks kan jag mycket väl tänka mig att sticka, men fick inte till stickfastheten. De blev som pansar, och var svåra att få på foten. Även vanten Märta kan komma att stickas i framtiden, men det kändes så oinspirerande att sticka vidare på 5 cm vante när våren är i antågande. 

Förutom de repade projekten har jag även stickat klart en del. Koftan Nanook, två par sockar och ett pannband. Mer om dem kommer så småningom. Påbörjade är två sommarkoftor. En i Sandnes Line, och en i Sandnes Merinoull. Dessutom har jag både påbörjat och avslutat en sjal sedan sist. Jag som inte tycker att jag hunnit sticka något sista månaden inser nu att jag ändå måste ha gjort det... 

Allt som allt betyder detta att jag har minskat till 10 pågående projekt! Har alltså nått mitt första mål. Nu vidare mot nästa mål som är 7.  

Ett urval av pågående projekt.


Pågående projekt 
  1. Zickzack, poncho från Sandnes
  2. Nanook
  3. Variant av Lewenvick
  4. Hjertesockan
  5. World´s End Socks
  6. Babyfilt i restgarner
  7. Vanten Märta
  8. Vanten Felicia
  9. Blomstervante
  10. Babysockar
  11. Rheinlust
  12. Little Cabin
  13. Pannband med fläta
  14. Call Them Cherry Blossoms Socks
  15. Enkla sockar
  16. Nordic Spring Jacket
  17. Rosejakken
  18. Salal i Line
UFO:n
  1. Ivy Line
  2. Rosa klänningskofta
  3. Spring Roses
  4. Österkofte
  5. Knäsockar

Inga kommentarer: