01 september 2019

Sockorna från yttre rymden


I början på sommaren stickade jag mig ett par Worlds End sockor. Jag hade garn undanlagt sedan länge till dem, så det behövdes bara ett bra tillfälle att lägga upp. Det bra tillfället var semestern.


Jag blir nästan yr när jag kollar på de här sockorna, och jag tror det beror på både garn och mönster. Tycker närmast sockorna ser ut som något som kommer från yttre rymden. Det flerfärgade garnet är Hedgehog Fibres som jag köpte på Sommerfuglen i Köpenhamn för ett par år sedan. Jag känner mer och mer att de där flerfärgade garnerna inte är något för mig, de är oftast snyggare i härvan än uppstickade, men just till ett sånt här projekt blev det riktigt häftigt!


Så till det enda problemet med de här sockarna. De är för stora! Har inte bestämt mig för om jag ändå ska ha dem själv (för jag tycker de är så himla häftiga) och lufsa omkring i hemma eller om jag ska ge bort dem. Tror dock att de kommer bli uppskattade vilket det än blir.

Mönster: World´s End av Lisa K. Ross
Garn: Hedgehog Fibres Sock och Opal 4 ply
Stickor: 2,25 mm

Inga kommentarer: