30 december 2019

Stickåret 2019


2019. Det blev verkligen sockstickningens år för min del. Hela 17 par lyckades jag sticka. Största anledningen till detta var att jag ville rensa ur sockgarnsförrådet, men jag har inte bara stickat galna restgarnssockor. Har testat flera nya mönster också. 


Förutom sockorna har jag fyra andra projekt som jag är lite extra nöjd med. Det är min Stag Head Pullover, restgarnsfilten som blev klar i början på året, rådjursvantarna och mina långkalsonger. 

Stag Head Pullover är jag nöjd med eftersom den var en utmaning. Jag lärde mig en del av att sticka den, och jag fick öva mitt tålamod. 

Restgarnsfilten hade jag stickat på länge, men den blev klar under våren i år. Jag är nöjd med den både för att jag tycker att den blev snygg, men också för att den blev lite av startskottet i att sticka mer av garner jag hade hemma. 

Rådjursvantarna var det första jag stickade under året. Jag stickade dem under nyår när jag egentligen skulle umgåtts med vänner, men blev liggandes hemma och var sjuk istället. De var perfekta att distrahera sig med. Pilliga, och på gränsen till att vara ett elände att sticka. Bäst av allt med dem var att vännen L, som hade frågat om jag inte kunde sticka ett valfritt par till henne, blev glad för dem! Hon är väldigt jaktintresserad, och jag tyckte att de passade henne perfekt.

Sist men inte minst har jag med mina långkalsonger. Är så glad att jag höll ut och stickade klart dem! De blev precis så bra som jag hade hoppats, och värmer ordentligt nu i vinterrusket.

2020 hoppas jag att jag kan fortsätta att sticka mer ur mitt garnförråd. Jag vill ta tag i en spetskofta som jag sedan länge har garn till, och jag vill sticka fler sockor! Dock i mer neutrala färger, och inte så många par i tusen nyanser av rosa som i år. 

2 kommentarer:

Marika sa...

Mycket fint där! Önskar dig ett härligt stickår 2020!

Ulrika sa...

Så mycket fint!!

Långkalsonger vill jag också sticka, men det känns rätt... ouff, liksom. :-D