15 november 2021


Jag påbörjade ett till par sockor i oktober som blev klara i förra veckan. Helt enkla sockor i garnet Zauberball Crazy. Har spanat på det garnet länge, men aldrig blivit av att jag testat. Förrän nu vill säga. Jag har mest spanat på de lite färggladare varianterna, och hoppades nog att det var någon sådan jag skulle få sticka i, men mottagaren av sockorna var bestämd och ville ha något som inte var för sprakande. Så då blev det blått.

Garnet i sig verkar rätt trevligt, även om det känns lite konstigt att sticka i ett tvåtrådigt sockgarn. Jag är van vid att det brukar vara betydligt fler trådar. Men cool effekt blir det, och om de här sockorna klarar hållbarhetstestet kan det vara så att jag stickar nån färggladare variant till mig själv eller min far (som brukar tycka att ju färggladare sockor desto bättre) i framtiden. 


Jag använde inget mönster, utan stickade bara en helt vanlig socka med en häl med lyfta maskor. Uppläggningen var en tubular cast on, min absoluta favorit eftersom den ger så fin kant, och sen var det bara att sticka på. Perfekt stickning att ha på möten, så den har fått vara med både konferens och kurs.


Mönster: Eget
Garn: Schoppelwolle Zauberball Crazy
Stickor: 2 mm 

Inga kommentarer: